Dushi Island! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Elise Bouwens - WaarBenJij.nu Dushi Island! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Elise Bouwens - WaarBenJij.nu

Dushi Island!

Blijf op de hoogte en volg Elise

15 Augustus 2014 | Aruba, Oranjestad

Zitten we dan, op een eiland net zo groot als Texel. De stranden zijn alleen iets mooier en het weer is wat beter, gok ik. ;) Om een lang verhaal kort te maken, inmiddels zitten de eerste 2,5 week van de totaal 27 weken er op Aruba al weer op. Even een kleine throwback naar de dag van vertrek/aankomst.

Dinsdag 29 juli was DE dag. Nadat thuis alles geregeld was (onderverhuur) kon ik met een gerust hart richting dushi island. Eenmaal op Schiphol aangekomen toch nog een klein stress-momentje, aangezien mijn koffer 1,5 kilo te zwaar was. No big deal zou je zeggen, totdat de vriendelijke KLM-mevrouw mij vertelde dat die 1,5 kilo mij 100eu zou kosten. Daar hoefde ik als student zijnde geen 5 seconden over na te denken, dus hup koffer open en overpakken (als ik de avond ervoor trouwens het advies van Nigel gewoon had opgevolgd, hadden we dit akkefietje niet gehad. Maar hé, je bent eigenwijs of je bent het niet! ;) ).

Na deze kleine vertraging toch ingecheckt en snel nog even een koffietje kunnen doen met paps, mams, zusje, Mette en Nigel. Daarna was het toch echt (helaas) tijd om afscheid te nemen, wat precies zo was zoals je het altijd bij hello goodbye ziet, inclusief waterlanders. Na de douane en een prima vlucht van bijna 10 uur aangekomen op "one happy island" ofwel Aruba!
Ik was van te voren al gewaarschuwd dat het er hier allemaal 'poco poco' aan toe gaat, voor iemand met mijn hoeveelheid geduld is dat nogal een uitdaging. Zo rijden de mensen hier op hun dooie gemak, duurt geld omwisselen bij de bank 45 minuten, rondje door de McDrive om 2u 's nachts 1 uur (!) en een persoonsnummer ophalen bijna 2 uur. Dat zijn eigenlijk ook de enige nadelen hier, verder is hier alles hopi bon!

Dat het er wat anders aan toe gaat dan in Nederland levert soms ook wel weer leuke situaties op. Zo heb ik in 2 weken tijd al 3 auto's versleten. Van de eerste deed de benzinemeter, radio en airco het niet, bij de 2e had ik geen airco/radio/claxon en kon ik rijden zonder dat ik sleutels nodig had. In Nederland komen dit soort auto's al lang niet meer door de APK maar hier op Aruba rijden ze nog vrolijk rond. Enfin, na enigszins boos te zijn geworden heb ik nu een prima auto, met airbags en al het andere wat ik in de vorige 2 niet had.

Wat betreft het nachtleven is het allemaal zo spannend niet. Wil je een leuke avond hebben moet je enigszins laveloos zijn, aangezien de Gusto, Upstairs, Mill en Senor Frogs nog erger zijn dan de Gieter in Amsterdam. Gelukkig is het strand hier wel veel beter dan in Nederland. Aangezien kitesurfen me al langer heel leuk leek, heb ik afgelopen weekend m'n eerste 2 lessen gehad. Super tof om te doen en ik ga hier ook zeker mee door. Dankzij m'n watergevoel en snowboardskills stond ik tijdens les 2 al zelfstandig een metertje of wat op m'n board. Hoera, komen die 14 jaar zwemervaringen toch nog van pas. ;)

Tussen het feestgedruis en de kitesurfskills door zou je bijna vergeten dat ik hier ook nog stage aan het lopen ben. As we speak zit mijn eerste 'echte' werkweek van 40u erop. Toch wel wat anders dan 2 dagen in de week college's volgen, maar het scheelt dat ik 'n leuk stagebedrijf heb. Mijn taken hier bij beach tennis aruba hebben voornamelijk betrekking op het toernooi tijdens Electric Festival en het International Beach Tennis Tournament wat hier in november gehouden gaat worden. Onderstaand de link van vorig jaar, om een indruk te krijgen:
https://www.youtube.com/watch?v=MpSojFMlPd0

Het eerste bezoek uit Nederland heeft zich inmiddels al aangekondigd; over precies 3 weken komt vriendin Samantha langs voor 10 dagen! Daarna ben ik krap 2 weken weer alleen, en komt Nigel 3 weken langs. :) Super leuk, en ik kijk naar beide bezoekjes al uit!!

Genoeg geklets inmiddels, het is weekend! Op naar zon, zee en strand. En wat cocktails ;)

Ayo! X Elise

  • 16 Augustus 2014 - 03:51

    Martijn:

    Leuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Elise

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 1310
Totaal aantal bezoekers 2508

Voorgaande reizen:

29 Juli 2014 - 31 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: